Fordon FRA välkomnar ny kunskap om DC3:an Listan över radarmottagarna som skulle placeras i DC3:an. Mottagaren APR-5A var samma apparat som marinens modell SPR-2A. Enligt Us Navy:s handbok för apparaten från 1945 når den signaler på 10 gigaherz (i boken uttryckt som 10 000 megaperioder per sekund). FRA beställde modifierade signalspaningsapparater 1951. Efter Ny Tekniks avslöjande om DC3:an som sköts ned: FRA välkomnar ny kunskap om planets signalspaningsteknik. Experter på FRA och FOI ska diskutera utrustningen. Monica Kleja Publicerad 2 dec 2011 kl 14.04 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons - Vi har inget att dölja och välkomnar ny kunskap, till exempel vad gäller detaljer kring delar som antenner med mera. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ dc3 flygplan fordon
ELBILAR Test: ”Kia EV3 är en värdig utmanare till Volvo EX30” Kia menar att deras EV3 är en ”äkta mass-elbil”. Har man slagit huvudet på spiken?
elbilar Biltillverkaren visar upp pilotfabrik – solid state-batterier ska dubbla räckvidd Batterier med fastfaselektrolyt kommer att ge Hondas elbilar dubbel räckvidd mot slutet av detta årtionde, hoppas den japanska biltillverkaren som nu visar upp sin pilotfabrik.