Fordon Denso höjer trycket i common rail Common rail från Denso. Japanska Denso höjer trycket i sitt common railsystem för dieselmotorer och minskar förbrukning och utsläpp. Håkan Abrahamson Publicerad 26 jun 2013 kl 11.04 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Precis som Volvo med sina Vea-motorer höjder japanska Denso trycket i common railsystemet till 2500 bar. Det ökar effektiviteten 3 procent samtidigt som man minskar kväveoxidutsläppen med 8 procent. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ dieselmotor common rail fordon
DEBATT ”Sveriges ingenjörskultur ger ett unikt försprång i ai-racet” DEBATT. Ai är nästa industriella revolution efter digitaliseringen. Men fokuset på egen utveckling av ai-modeller är missriktat. Det är något annat som kommer att göra Sverige till en framgångsrik exportnation även den här gången, när en ny teknik vänder världen upp och ned, skriver Dan Bergh Johnsson.
TECH Utmanar Chrome – Open AI överväger att utveckla egen webbläsare Ai-bolaget Open AI uppges överväga att utveckla en egen webbläsare, skriver The Information som tagit del av uppgifter.