Fordon De tror på ammoniak som framtidens fartygsbränsle Det ammoniakdrivna containerfartyget från Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ska finnas tillgängligt 2025. Foto: Daewoo Hyundai Heavy Industries utvecklar ett tankfartyg som ska rymma 91 000 kubikmeter ammoniak. Foto: Hyundai Heavy Industries MAN Energy Solutions utvecklar en ammoniakdriven tvåtaktsmotor, där en version för stora containerfartyg ska finnas på marknaden 2024 Foto: Man Hyundai, Samsung och MAN är några av jättarna som just nu bygger motorer och skepp som ska drivas med ammoniak. Men problemen kring en grön produktion av bränslet kvarstår. John Edgren Publicerad 1 nov 2021 kl 15.15 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon fartyg
FORDON Teslas leveranser lägre än väntat i fjärde kvartalet 2024 innebär första gången som Teslas bilförsäljning under ett helår minskade.
ELBILAR Fem elbilsfinesser att älska – och en idiotisk Glöm hästkrafter, laddkurvor och utrymme. På senare tid har många nya finesser kommit som gör livet lättare. Här är fem som jag personligen älskar – och en som verkligen får tummen ned.