Fordon Därför fick Citybanan stängas Citybanan är en sex kilometer lång pendeltågstunnel genom Stockholm. Foto: Jörgen Appelgren Två nya stationer har ingått i byggprojektet. Bilden är från premiärturen för media januari 2016. Foto: Jörgen Appelgren Bygget har pågått i ungefär nio år. Foto: Jörgen Appelgren Media bjöds in på en åktur för första gången i januari 2016, när stationerna ännu inte var färdigbyggda. Foto: Jörgen Appelgren Nybyggda Citybanan i Stockholm stängdes tillfälligt i början av veckan. Orsaken var en felindikerande givare, som automatstoppade minst 15 tåg. Linda Nohrstedt Publicerad torsdag 16. november 2017 - 15:15 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Den nya tunneln för pendeltågstrafik genom Stockholm, Citybanan, öppnade så sent som i somras. Men tisdagen den 14 november tvingades tågen ledas om till de gamla spåren ovan jord. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ citybanan stockholm fordon
ENERGI Vindkraftsbranschen sågar regeringens nej till vindkraft: ”Problematiskt” Hur ska Sverige klara den gröna omställningen, frågar sig vindkraftsindustrin? Extremt förvånande, anser vindkraftsbranschen.
ENERGI Jättevindpark får ja av regeringen – hånas som ”Liseberg till havs” Regeringen säger ja till en ny havsbaserad vindkraftspark på västkusten.
ENERGI Spill i europeiska batterifabriker leder till miljonförluster De nya europeiska batterifabrikerna har svårt att öka sina produktionsvolymer – och det kan bli kostsamt.