Fordon Bob Lutz: Saab har ingen framtid Nya Saab 9-5 är utvecklad på GM:s nya plattform Global Epsilon II, som också används av Opels nya succémodell Insignia, som lanserades i höstas. Men kommer nya Saab 9-5 någonsin att serietillverkas. Bilden är från bilmässan i Frankfurt i höstas. Foto: BJÖRN LARSSON ROSVALL / SCANPIX Bob Lutz var länge GM:s globala produktutvecklingschef innan han gick i pension och blev rådgivare till GM:s styrelse. Foto: ANJA NIEDRINGHAUS GM stänger hellre Saab Automobile än säljer företaget till någon som man inte tror på. Det säger GM:s förre produktutvecklingschef Bob Lutz till TT. Lars Anders Karlberg Publicerad 11 jan 2010 kl 08.30 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons - Vi har tryckt på avvecklingsknappen och nu tänker vi avveckla bolaget. Annars riskerar vi ändå att stå där med alla kostnader, säger Bob Lutz till TT:s reporter Karin Olander. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordonskrisen general motors fordon
ELBILAR Test: ”Kia EV3 är en värdig utmanare till Volvo EX30” Kia menar att deras EV3 är en ”äkta mass-elbil”. Har man slagit huvudet på spiken?
elbilar Biltillverkaren visar upp pilotfabrik – solid state-batterier ska dubbla räckvidd Batterier med fastfaselektrolyt kommer att ge Hondas elbilar dubbel räckvidd mot slutet av detta årtionde, hoppas den japanska biltillverkaren som nu visar upp sin pilotfabrik.