ELBILAR

Lothar Schupet, marknadschef för Zeekr Europe

Zeekr vill locka premiumkunder i Europa – med andra versioner än i Kina

Spjutspetsteknik, men inte för alla. När Zeekr lanserar bredare i Europa är framtoningen inte densamma som i Kina – i stället för teknik-wow satsar man på använderupplevelse.

Publicerad Senast uppdaterad

När Zeekr officiellt lanserades i fjol pratade dåvarande Europa-chefen om en möjligheternas tid och en lucka att fylla. Nu ett år senare är han inte kvar och frågan är om marknaden är det? EU diskuterar tariffer och konkurrenssituationen inom elbilssegmentet är hårdare än nånsin.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här