Elbilar Ny hybriddrivlina kapar utsläppen – och kostnaderna Intressant lösning. Continental har valt att placera sin nya vattenkylda elmotor mellan förbränningsmotorn och transmissionen. Foto: Press Continentals nya system består av en vattenkyld elmotor på 30 kW med integrerat batteri samt styrelektronik. Foto: Press Ett 48-voltssystem mellan mild- och fullhybrid. På höstens bilmässan i Frankfurt ska Continental visa upp ny innovativ hybridteknik. Felix Björklund Publicerad torsdag 11. juli 2019 - 13:18 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Tyska Continental har under en längre tid utvecklat olika 48-voltssystem för kostnadseffektiv elektrifiering. Nu tar de tekniken ytterligare ett steg och presenterar ett system som tack vare en elmotor tillåter körning på el. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ laddhybrider eldrift elbilar
ENERGI Vindkraftsbranschen sågar regeringens nej till vindkraft: ”Problematiskt” Hur ska Sverige klara den gröna omställningen, frågar sig vindkraftsindustrin? Extremt förvånande, anser vindkraftsbranschen.
ENERGI Jättevindpark får ja av regeringen – hånas som ”Liseberg till havs” Regeringen säger ja till en ny havsbaserad vindkraftspark på västkusten.
ENERGI Spill i europeiska batterifabriker leder till miljonförluster De nya europeiska batterifabrikerna har svårt att öka sina produktionsvolymer – och det kan bli kostsamt.