ELBILAR

Niochefen: ”Vi har inte haft en knackig start – utan en fantastisk”

Mattias Lundgren, chef för Nio Sverige.

I fjol etablerade sig Nio i Sverige, men trots ett år på marknaden har man ännu inte sålt 100 bilar. Det oroar inte, säger säger Sverigechefen Mattias Lundgren. ”Vi är ett premiummärke, det tar tid att etablera sig.”

Publicerad Senast uppdaterad

När kinesiska Nio lanserade stort i Europa var det ett rejält pådrag. Man hade med sig en trio modeller, en tanke om batteribyten och bilar på abonnemang. Detta skulle ta kontinenten med storm, men hur framgångsrikt har märket varit? 

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här