Elbilar Lexus förklaring – därför är nya laddhybriden NX 450h+ ”sämre” än Toyota Rav4 Lexus NX 450h+. Foto: Lexus Lexus NX 450h+. Foto: Lexus Insidan av en Lexus NX 450h+. Foto: Lexus Lexus NX 450h+. Foto: Lexus Med nya NX så har Lexus valt att även erbjuda laddhybriddrivlina i sitt modellutbud. ”För oss är det ett naturligt steg”, säger europachefen Spiros Fotinos. Felix Björklund Publicerad 21 jun 2021 kl 10.45 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Förra året lanserades Toyota Rav4 med laddhybriddrivlina – nu kommer tekniken i systermodellen Lexus NX 450h+. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ lexus laddhybrider elbilar
ENERGI Miljardnota för danskarna: El från vind och sol pressar elnätet Danskarna betalar i dag hela notan för att balansera den varierande elproduktionen från vindkraftverk och solceller. Men det kan snart förändras: en del av kostnaden kan läggas över på bolag som Ørsted och Vattenfall.
FORDON PG Gyllenhammar är död – ”Oerhört viktig för Volvo Cars” Den legendariske AB Volvo-vd:n Pehr G Gyllenhammar, av många kallad PG, är död. Han blev 89 år.