Elbilar

Efter Tesla-rekordet: Inte den mest kraftfulla Taycan som körde

Foto: TT

När en prototyp av Teslas kommande Plaid-version av Model S besökte Nürburgring slog den Porsche Taycans rekordtid med 19 sekunder. Nu kontrar Porsche: Det var inte vår snabbaste Taycan.

Publicerad

När elbilen Taycan satte vad de själva kallar varvrekordet för en fyradörrars elbil på Nürburgring för några veckor sedan lovade Teslas vd Elon Musk att triumfen inte skulle bli långvarig. Tack vare den nya Plaid-versionen av Model S verkar han ha fått rätt.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här