ELBILAR

Nicolas López Appelgren, vd för Lynk&Co, framför en modell av Geelygruppens nya laddhybriddrivlina

”Där tror jag många västerländska företag har en hel del att lära sig”

De såg sig som ”rebeller” – men har nu vuxit upp. Lynk & Co är det kinesiska elbilsmärket med huvudkontor i Göteborg men all tillverkning i Kina. Nu gör märket en totalomstöpning av sitt konceptet, lanserar en första elbil och letar sätt att komma runt EU:s strafftullar. 

Publicerad Senast uppdaterad

När Lynk & Co lanserades i Sverige sommaren 2020 skulle man utmana genom att erbjuda en ny typ av mobilitet. Under brinnande pandemi ville märket övertyga Europa om att det var omodernt att köpa bilar. 

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här