Digitalisering Sensor ser hur rosten äter bilen Förr eller senare blir även den allra finaste bil en rosthög. Sannolikt tar det längre tid för en bil att brytas ned av rost i torra Sahara än i fuktiga Sverige. Nu kan man mäta hur lång tid det tar. Anders Wallerius Publicerad 6 okt 2004 kl 10.01 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 99 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter digitalisering
FORDON Svenska ”dubbel-hybriden” får draghjälp av Nato – växlar upp Uppstickaren från Dalarna konverterar fossilfordon till elhybrider, som utvinner både broms- och avgasenergi. Nu har Nato fått upp ögonen för tekniken.
TECH Larmet: ”Handelskriget kommer att leda till varsel i fordonsindustrin” Europas fordonsindustri är i en strukturell kris – och handelskriget mellan USA och Kina försvårar ett redan tufft läge. Men Sverige är väl rustat, enligt Fordonskomponentgruppen.
ELBILAR ”Har 125 000 ingenjörer – inte en lätt match komma ikapp oss” I år kommer världens största elbilstillverkare, BYD, att lansera nytt i Europa. ”Ingen annan är i närheten av oss”.