Karriär

Sju smarta tips för att sälja in din idé

Foto: Viacheslav Iakobchuk / Alamy

Ok, så du har en kanonidé som kommer att öka företagets resultat eller göra det till en bättre arbetsplats. Men det är ingen garanti för att chefen och kollegorna jublar. Här är tipsen som ökar chanserna för att ditt förslag får genomslag.

Publicerad

Det är svårt att få folk att lyssna på din idé, förstå den och agera på den, men det är också en viktig färdighet att bemästra med tanke på att dagens organisationer hela tiden måste förändras, anpassa sig och vara innovativa.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här